Terapia logopedyczna
Terapia neurologopedyczna
Terapia logopedyczna z elementami terapii ręki
Terapia logopedyczna z elementami SI
Konsultacje logopedyczne/konsultacje neurologopedyczne
Terapia z elektrostymulatorem (logopedia/neurologopedia)
Terapia miofunkcjonalna (w ramach zajęć logopedycznych /neurologopedycznych)
Masaż logopedyczny
Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania®
Kineziotaping w logopedii
Diagnoza logopedyczna /neurologopedyczna
Terapia Pedagogiczna
Terapia z Oligofrenopedagogiem
Terapia z Tyflopedagogiem
Terapia z Surdopedagogiem
Terapia ręki
Diagnoza ręki
Diagnoza pedagogiczna
Terapia psychologiczna/ psychoterapia dzieci i młodzieży
Konsultacje rodzica z psychologiem
TRENING UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH (TUS)
Socjoterapia
Wsparcie psychologiczne
Konsultacja z psychologiem osoby dorosłej
Terapia psychologiczna/psychoterapia osób dorosłych
a) Konsultacja logopedyczna/konsultacja neurologopedyczna to jedno spotkanie trwające maksymalnie 2. godziny. Opiera się głównie na rozmowie/wywiadzie z Rodzicem dziecka.
Konsultacje logopedyczne są dla każdego, kto zastanawia się, czy rozwój logopedyczny jego dziecka przebiega w sposób prawidłowy oraz jeżeli występują jakiekolwiek nieprawidłowości, czy niepokój względem rozwoju malucha. Po rozmowie wskazujemy czy istnieją sygnały niepokojące względem rozwoju, karmienia/ jedzenia i komunikacji. Jeżeli jakieś wystąpią, wymagają pogłębienia poprzez przeprowadzenie diagnozy. Konsultacja może również zakończyć się pewnymi wskazówkami.
b) Diagnoza neurologopedyczna i logopedyczna
W gabinecie korzystamy z narzędzi diagnostycznych:
– KOLD – Karty Oceny Logopedycznej Dziecka od 1. miesiąca życia do 9. roku życia.
– Logopedyczny test dla dzieci i młodzieży, Autor: Iwona Michalak-Widera
– Kwestionariusz badania mowy, autor: Grażyna Billewicz, Brygida Zioło
Dzięki temu badamy najważniejsze obszary:
rozumienie mowy,
Diagnoza pozwala na całościowe badanie rozwoju językowego dziecka. Za każdym razem jest poprzedzona szczegółowym wywiadem logopedycznym z rodzicem. Logopeda pyta o przebieg ciąży i porodu, zbiera informacje dotyczące ogólnego rozwoju dziecka, oraz pyta o przeprowadzone badania i konsultacje ze specjalistami.
W trakcie diagnozy logopeda/neurologopeda sprawdza poszczególne obszary w odniesieniu do wieku rozwojowego dziecka. Ocenia stan wędzidełka podjęzykowego, zgryz, pracę mięśni aparatu artykulacyjnego, sposób połykania i oddychania. Dokonuje oceny ilościowej i jakościowej mowy dziecka: ocenia czy dziecko nie ma wad wymowy oraz, czy rozumienie i nadawanie mowy jest adekwatne do wieku rozwojowego.
c) Terapia logopedyczna /neurologopedyczna
Terapia logopedyczna skoncentrowana jest głównie na:
Każdy niepokojący rodzica sygnał warto skonsultować z logopedą. W gabinecie neurologopedycznym Sensum w Poznaniu prowadzone są konsultacje logopedyczne i diagnoza standaryzowanym narzędziem logopedycznym KOLD. Po przeprowadzonej diagnozie logopeda ustala plan terapii i prowadzi terapię logopedyczną.
Skuteczna terapia neurologopedyczna
Terapia neurologopedyczna skierowana jest dla dzieci z trudnościami komunikacyjnymi na skutek uszkodzenia ośrodkowego układu nerwowego (OUN).
W gabinecie pracujemy z dziećmi z:
Terapia neurologopedyczna jest zindywidualizowana i dostosowana do potrzeb i możliwości dziecka. Metody pracy dobierane są na podstawie deficytów, możliwości poznawczych i motorycznych każdego pacjenta.
Korzystamy z metody AAC – alternatywnej i wspomagającej metody komunikacji dla dzieci z trudnościami w komunikacji. Dzięki odpowiednim doborze gestów i symboli możemy komunikować się
z dzieckiem i dać mu narzędzie do poznawania i komentowania otaczającej rzeczywistości.
W trakcie zajęć neurologopedycznych stymulujemy funkcje poznawcze, m.in.: analizę i syntezę słuchową oraz wzrokową, kategoryzację i myślenie przez analogię zgodnie z założeniami Metody Krakowskiej.
Wykonujemy masaż logopedyczny (zewnątrz i wewnątrz jamy ustnej) dzieciom z obniżonym lub wzmożonym napięciem mięśniowym w obrębie twarzy.
Terapia neurologopedyczna ukierunkowana jest na sferę najbliższego rozwoju dziecka, wykorzystując potencjał i możliwości każdego pacjenta.
Terapia pedagogiczna to proces długotrwałych oddziaływań nastawionych na pomoc dziecku. Celem jej jest niwelowanie trudności, przyczyn i objawów niepowodzeń szkolnych. Działania terapeutyczne nastawione są na eliminowanie ujemnych konsekwencji ujawnianych deficytów, podwyższanie samooceny i motywacji do działania.
Surdopedagog zajmuje się diagnozowaniem, terapią i wspomaganiem rozwoju dzieci i młodzieży słabosłyszącej i niesłyszącej, również współpracą z nauczycielami i rodziną
Tyflopedagog to specjalista, który pomaga osobom niewidomym i słabo widzącym w osiąganiu wyższych sprawności wzrokowych, rozwijaniu koordynacji wzrokowo-ruchowej i usprawnianiu pamięci wzrokowej. Jego praca jest nie tylko wyzwaniem, ale również misją, która ma na celu poprawę jakości życia osób z zaburzeniami wzroku.
Terapia dziecka z niepełnosprawnością intelektualną.
Wsparcie terapeutyczne, pedagogiczne, psychologiczne.
Skierowana przede wszystkim do dzieci, lecz także osób dorosłych, które utraciły sprawność, jest m.in.: poprawa koordynacji wzrokowo-ruchowej, stabilizacja mięśni ręki i obręczy barkowej, a także zwiększenie zdolności manipulacyjnych dłoni. Może ona stanowić jeden z elementów terapii
Trening Umiejętności Społecznych (TUS) – to trening grupowy, podczas którego trenerzy modelują zachowania dzieci i młodzieży w różnych sytuacjach społecznych m.in.: rozróżnianie emocji, zawieranie znajomości, uważne słuchanie, zadawanie pytań itp.
Psychoterapia dzieci i młodzieży to forma terapii, która pomaga dzieciom i młodzieży w radzeniu sobie z różnymi problemami emocjonalnymi, społecznymi i behawioralnymi. Celem psychoterapii jest poprawa funkcjonowania dziecka w codziennym życiu, w relacjach z innymi i w uczeniu się.
Interwencja kryzysowa jest formą pomocy krótkoterminowej, skoncentrowaną na danej sytuacji, na danym bodźcu wywołującym kryzys i w konsekwencji powodującym dalszą dezorganizację życia czy zachowania człowieka
Wsparcie psychologiczne (ang. counseling) to zastosowanie zasad zdrowia psychicznego i rozwoju człowieka poprzez różnego rodzaju strategie interwencji poznawczej, emocjonalnej, behawioralnej lub systemowej, które dotyczą rozwoju osobistego, rozwoju kariery, a także problemów psychicznych (oddziaływania doraźne
PSYCHOTERPIA – psychoterapia to zespół metod leczenia rozmaitych zaburzeń i problemów natury psychicznej, który opiera się na bezpośrednim kontakcie lekarza z pacjentem. Obejmuje cykl spotkań pacjenta z terapeutą, indywidualnych lub w większej grupie.